Tuesday, February 2, 2016

mR. Axia - Midnight Blue

Syukur Alhamdulillah, setelah sekian lama aku mencuba mencuba dan terus mencuba untuk mohon loan kereta, akhirnya lulus juga.Yeyyy. Thanks sesangat salesman, En. Johan coz sudi bantu & lyn kerenah cik adik yg asyik blurr bab2 kereta ni. Hihi. En. Johan ni lah yg tlg hantar dokumen2 ke bank2 smp dia sendiri fed-up nak berurusan dgn bank. Al maklum jelah, masa ni bank2 dah mula ketatkan syarat permohonan pinjaman. Dengan ekonomi yg makin gawat. GST lagi.

Ni masa nak sign agreement. Letih tgn nak sign. Banyak btl. Last2 tu sign pun dah ke laut jadinya. 


Waktu tu aku just tawakkal jelah. Kalau ada rezki, ada lah. Kalau tak ada, nak buat mcm mana kan. Tapi tulah kan, rezeki mana boleh kita tahu kan. Finally dapat juga. First choice ak dulu nak PESONA, tp bila fikir2 kan semula, dengan gaji yang tak seberapa ni terpaksalah lupakan. Zaman skrg ni kene ikut pada kemampuan jgn ikut kemahuan okey.

Then, aku pilih Axia G. Cukuplah utk aku guna pergi kerja setiap hari. Jimat minyak. Kecil. Mudah nak menyelit. Hihi. Tau tak, masa nak buat confirmation dgn salesman ttg colour kereta, we ols bertengkar jg lah coz ak nak colour hitam tp saleman ckp yg ada colour midnight blue. Owh, no no no. Ak mmg tak suka colour ni. Kalau nak juga colour hitam kene tunggu dlm 1-2 bln. Day by day saleman call & pujuk ak utk terima colour tu. Lastly, aku terpaksa mengalah jg.

Parking jap Mr.A dah penat berjln.


Dulu masa aku mula2 nak apply loan ni, berkali2 salesman ni tny ak btl ke tak ak nak amik gear MANUAL. hahahahaha. Katanya susah nak jumpa girl yg nak gear manual. Selalu minta auto. Maafla En. Johan, u punya client ni pelik sikit. Hihi.

Apa2 pun everything dah selesai. 2.2.2016 Mr.A lahir. Then tuan dia lak 12.12.19xx. Eh cantik lak nombor lahir kita ye.



kalau syuke LIKE ye..jangan lupa komen juga

No comments:

Post a Comment