Thursday, November 13, 2014

interview vs window shopping

Kejadian ni 2 hari yang lepas sebenarnya, tapi disebabkan kesibukan kerja dan kepenatan yang teramat sangat, cerita ni keluar pun lambat lah. hehehehe.... Tengok tajuk pun dah tahu kan apa nak dicerita.  Tapi tak ape, aku tetap nak terangkan juga.

Selasa, 11 November 2014 :

Aku dan sahabat aku dipanggil untuk interview di Kuala Lumpur. So, offer dah ada di depan mata, kami pun ambl keputusan tuk attend the interview tu. Petang Isnin aku bertolak dari Pahang ke Pekeliling. Area jam 8.30 mlm aku sampai ke sane. Disebabkan aku tak reti nak naik LRT, Hawa terpaksa ambil aku di pekeliling. Kesian dia kan terpaksa ambil aku dari Bangi. Ape pun thanks sgt2 coz sanggup berkorban demi sahabatmu ini.

Keesokkan hari, kami mencari tempat interview tersebut. Alhamdulillah, Allah permudahkan perjalanan kami. Tak sesat dan hanya sekali perjalanan sahaja kami dah jumpa alamat tersebut. So, dengan perasaan yang tak bersedia, tak tahu apa job yang ditawarkan, kami datang jer tanpa perasaan.

Cerita punya cerita, rupanya kerja yang melibatkan insurans. Ok, we accepted. Tapi bila dengar betul2, insurans ni tak same dengan insurans lain. Dia under goverment. Then, kami describe uk terima job ni sebagai satu cabaran dan cubaan. Mana tahu ia menyeronokkan.

Then, after interview, apa lagi, Hawa bawa aku jejalan sekitar Masjed India. As a irl, tak ada perkataan lain lah, just boleh cakap RAMBANG MATA. thats all......
Edited by Siti Hawa... very nice..thanks yunk ..
Location depan Bangunan Binjai 8.. snap b4 balik 

selfie lah ape lagi kan..hehehe...

Hawa & Ila

Selfie again

Credit by Hawa... ingatkan pic ni tak menjadi... ok, accept jer even mulut senget...

Posing ckit b4 balik lah... credit by Hawa lagi

Lastly, window shopping di sini... gambar hiasan 






kalau syuke LIKE ye..jangan lupa komen juga

No comments:

Post a Comment