Monday, October 27, 2014

Kehidupan

Sangat2 berhabuk aku punya blog untuk tahun ni. Bukan apa, tahun ni teramat lah sibuk mencari kehidupan sendiri. Dulu, zaman  belajar adalah zaman yang langsung tak fikir tentang "apa itu kehidupan" sebab matlamat belajar adalah untuk menjadi seorang pelajar yang cemerlang dan happy kan ibu dan ayah di kampung.

Kini, aku masih lagi mencari-cari kehidupan yang lebih sempurna walaupun hakikat sebenar kita manusia tidak pernah rasa hidup ini sempurna. Betul atau tak korang pernah rasa macam ni? Bohong la kalau tak pernah rasa kan.

Hakikat sebenar, aku masih mencari sinar Islam tu sendiri walaupun aku adalah seorang Islam sejak kecil. Doa ku semoga hidayah Allah dapat membantu diri ini mencari sebuah kehidupan yang sempurna. In Sha Allah.

Tentang kehidupan di dunia pula, aku masih lagi mencari pekerjaan yang sempurna. Sangat perit kan nak bersaing dengan orang2 di luar sana untuk mendapat pekerjaan yang sempurna dan berbaloi kan. Bila tengok kawan2 diluar sana, seronok sangat sebab mereka dah pun mendapat pekerjaan yang sempurna dan mampu untuk membeli aset2 sendiri.

Timbul juga rasa cemburu, tapi kita sebagai manusia tidak boleh mencemburui kehidupan orang lain dan kita sewajarnya bersyukur dengan apa yang kita perolehi sekarang.

...MUHASABAH DIRI....

In Sha Allah, dengan berkat doa keluarga, rakan2 dan orang yang disayangi. aku akan mendapat apa yang diimpikan. DOA & USAHA pasti kita perolehi. 


find job : area Sungai Petani & Pulau Pinang



kalau syuke LIKE ye..jangan lupa komen juga

No comments:

Post a Comment