Sunday, September 2, 2012

saya tak suka


apa yang aku tak suka???
tak suka dengan..
PERTAMA,
orang yang nak berniaga tapi tak ada morale value dalam diri mereka
kenapa  aku katakan sedemikian?
ini kerana bila pelanggan yang nak datang membeli di gerai
mereka boleh endah tak endah jer 
pastu bila pelanggan nak membayar, bole penjual tu tak tgk muka pembeli
lepas tu bersembang dengan orang lain pula tu
tak ada adab langsung
hanya inginkan keuntungan semata2
benci peniaga macam tu
sewajarnya kerajaan beri kelas kepada semua peniaga2
 samada peniaga besar ataupun kecil
barulah mereka sedar akan tujuan mereka nak berniaga
bukan semata2 nak kan keuntungan tetapi sillaturrahim antara manusia
patut di utamakan
barulah Malaysia harmoni
KEDUA,
sikap pemandu yang memandu 
tak kiralah apa pun jenisnya
mereka langsung tak ada sikap bertolak ansur
manalah Malaysia ni kerap berlaku kemalangan
bila dah kemalangan nak salahkan orang lain, padahal diri sendiri yang salah
geram sangat2 coz aku dah banyak kali terkena 
especially di kawasan felda aku sendiri
mentang2 lah kereta besar, bawa laju jer 
langsung tak brek tuk perlahankan kereta 
pastu lak bawa kereta tengah2, kereta aku jugalah yang ketepi
nasib baik tak masuk dalam longkang...
nak angkat tangan apatah lagi..
HHHAAARRRAAMM......tak mau diangkatnya tangan...
tak ada moral langsung.....
jalan kampung dah lah sempit, perlahan2 lah sikit bawa tu....
tak salah kalau kita perlahan, tak mati pun...



kalau syuke LIKE ye..jangan lupa komen juga

No comments:

Post a Comment