Tuesday, August 14, 2012

sampai bila??

setiap insan di bumi ini inginkan ketenangan setiap waktu setiap detik yang dilalui. begitu juga dengan diri ini yang selalu inginkan ketenangan yang baik, tapi aku buntu di mana ketenangan yang aku boleh aku perolehi.

serius, dari lubuk hati ini aku terlalu cemburukan mereka di luar sana yang sentiasa cool dalam menghadapi hari2 mereka. walaupun mereka sedih, ketenangan tetap berada di sisi mereka. ketenangan yang hakiki, jauh di dasar hati mereka.

aku bukan berilmu tetapi aku tidak jahil tentang agama. dengan secebis pengetahuan yang aku ada, ketenangan yang ingin kita miliki perlulah berlandaskan keimanan yang hakiki iaitu beriman dengan sebaik mungkin pada yang maha Esa, Allah Taala. adanya iman dan taqwa dalam diri ini, ketenangan yang ingin kita kecapi mungkin akan wujud. sucikan diri kita dengan iman yang teguh, ketenangan pasti datang. Insyaallah.

aku bukan insan mulia disisi Allah Taala. terlalu banyak kekurangan yang ada dalam diri ini. terlalu banyak dosa yang aku lakukan samada dalam aku sedar atau tidak aku sedari. sampai bila aku perlu begini? terlalu kuat godaan dunia sehingga aku gagal melawannya.

aku tenggelam dalam duniawi.

Aku mohon pada-Mu ya Allah, matikan aku dalam keimanan. berilah aku peluang untuk bertaubat. berilah aku kesempatan untuk aku kembali jalan yang lurus, jalan yang telah Engkau redhai.

perkuatkanlah keimanan aku. teguhkan iman dalam diri ini. Tapi aku sentiasa kalah dengan duniawi.

sampai bila aku perlu begini??? aku menangis tiap masa yang aku lalui tapi tanpa air mata.

turunkanlah insan yang dapat membantu aku untuk kukuhkan iman di hati ini. semoga aku sempat bersujud di sejadah dengan kalimah 'aku bertaubat nasuha dengan apa yang aku lakukan di bumi ini' sebelum dua malaikat menjemput aku ke tempat asalku....
kalau syuke LIKE ye..jangan lupa komen juga

No comments:

Post a Comment