Saturday, August 11, 2012

Kolam Air Panas, Baling, Kedah.


Bila dengar orang bercerita macam best je kolam air panas ni. Yelah, tempat yang belum pernah pergi lagi kan tambahan pula tempatnya tidak ada di kawasan2 lain. Mungkin ada tapi tak seperti di Baling.

Tempat ni aku pergi bersama-sama dengan bf aku lah, Fadli. Dia lah yang membawa aku ke sini. Yelah, dia kan orang Sik, mustahil tak tahu jalan nak ke tempat ni kan.

Seperti yang dirancang, dia mengambil aku di DPP jam 3 petang kerana dalam pengiraannya masa yang akan kami ambil untuk sampai ke sana kira-kira 4 jam tak termasuk berhenti makan dan solat.

Semasa dalam perjalanan ke sanapelbagai rintangan terpaksa kami tempuhi seperti jalan yang berliku, hutan yang tebal dengan tidak ada orang di sepanjang jalan yang kami lalui. Fadli membawa aku melalui jalan pintas kerana katanya lebih jimat masa dan tidak perlu memalui tol. Hanya RM30 sahaja minyak yang digunakan untuk ke sana dan masih berbaki.sangat jimat kan.

Bila kami melalui papan tanda Kolam Air Panas, aku sangkakan hanya 15 minit sahaja untuk sampai ke sana tetapi hampir satu jam untuk ke sana. Boleh tahan lah jauhnya. Jalannya yang sempit terpaksa Fadli memandu keretanya dengan perlahan. Adanya perkampungan orang asli serta jalan yang berbukit terpaksa kami lalui untuk sampai di sana. Seawal jam 8 malam suasana disana sangat menyeramkan juga kerana jarang-jarang sahaja ada kereta melintasi kereta kami.

Hampir jam 9 malam aku dan Fadli sampai juga di Kolam Air Panas. Mungkin masih awal lagi kami sampai dan orang yang datang pun tidak lah terlalu ramai sangat. Apabila jam menunjukkan jam 12 malam barulah kawasan Kolam Air Panas dipenuhi pengunjung yang pelbagai kaum dan pelbagai lapisan. Sehinggakan ada yang berkhemah disana.

Kolam yang ada disana ada 3 kategori iaitu:

·       Kolam 1 sangat panas
·       Kolam 2 sederhana panas
·       Kolam 3 kurang panas
·       Dan kolam tambahan untuk kanak2


kalau syuke LIKE ye..jangan lupa komen juga

No comments:

Post a Comment