Thursday, April 5, 2012

++ sahabat dikala ku susah dan senang ++

ku mulai dengan Bismillah Ar Rahman Ar Rahim....

terasa hati ini melonta2 untuk pulang ke kampung halaman setelah melihat semua orang berpusu2 meninggalkan bumi sintok ini walaupun hanya seminggu sahaja tapi apakan daya bila memikirkan assignment aku yang bertimbun2 dan assignment yang hendak disiapkan memerlukan internet sepanjang masa. di rumah ku tiada wiyerles so terpaksalah aku mengorbankan masa untuk bercuti di rumah. hanya tahap kesabaran yanag tinggi sahaja mampu aku bertahan sekarang. 

insyaallah andai suatu hari nnt umurku panjang, akan ku pulang ke kg halaman untuk melihat permata di hati ku...mak ayah tunggu anakmu pulang nanti ya dan doakan anakmu selamat di sini serta berjaya mencapai cita2mu untuk melihat anakmu berjaya.  

kerinduanku pada rakan di kampung juga terasa. seronoknya bila petang2 bergini aku bersama dengan rakan2 bercerita itu dan ini. bersama2 berkongsi cerita tentang universiti masing2. 

satu hari pun rasanya tak kan cukup untuk bercerita...hehehehe

ni adalah sahabat2 ku....

ni siti noraini.. aku panggil dy ct....dia adalah sahabatku dari kecil hinggalah sekarang.  kami kenal sewaktu umur kami 5 tahun. kami kenal melalui abang aku. dy lah sahabat aku dikala susah senang. tiap kali aku balik, aku mesti pergi umah dy. mak pun dah tau sangat kalau aku bersiap2 xada tempat lain dah nak p melainkan rumah ct lah.hehehehe... sampai org ckp yang kami ni kembar. kami iya kan aja...heheheh...sekarang dy kat uitm s.alam, amik kos law....memang sesuai lah dgn dy yang banyak celoteh bila bercerita. mak aku selalu cakap 'ct kalau bercerita tak henti2...seronok tgk dy'.....aiiii mak anak mak sorang ni kuat berceloteh ke??? stu ag style dy, dy ni jnis slamber badak jerr kalau dy nak buat apa pun and yang aku pelik dy ni suka sgt2 tempat yang bz especially pasar malam.

nama dy panjang sgt sampaikan dlm i/c pun  xckup space nak letak name dy...hehehhe... sharifah khairunnisa fadhilah ...aku kenal dy dr kecil lagi sebenarnya tp aku mula rapat dgn dy time form 4. dy pndah ke SM3K same mcm aku. dy ni orgnya sangat cerdik dan berusaha bila nak melakukan sesuatu. alhamdulillah dy sekarang belajar uitm s.alam, kos akaun. ni kira bakal akauntan lah. tgk gaya pun ada kan. bila time2 cuti mesti aku n ct akan ke rumah dy. dy ni pandai masak tau. tiap kali ktoag p umah dy mst ade jerr dy masak.. umi dy lak dah mcm umi kami dah. pantang kalau time ct kami tak pergi rumah dy mst kene marah especially aku lah yang jarang p umah dy...hehehhe...bukan xnak tapi tak ada masa...akhir2 ni lak ct aku makin pendek jerr rasa...hehehhe....

ni lak fatin farhana...dy ni lah kawan aku di uum ni...aku senang berkawan dgn dy...susah senang dy mesti dgn aku juga. dy banyak tolong aku. thanks ye tin...agpun ktoang memang sekepala...jenis giler2...heheh...dy nk name jerr anak sulung tapi tak macam anak sulung coz dy ni snstif sikit orgnya...mudah menangis. orgnya pun single lagi taw. bg aku dy ni mempunyai kecantikan dalaman yang tersendiri tau. aku selalu berdoa semoga dy mendapat kebahagiaan suatu hari nanti..aku tak nak tgk dy kecewa dalam percintaan dah.....pape pun kt mesti sama2 graduate k tin...tumpukan pada stdy dulu k....jodoh 2 semua ketentuan Allah.kita cuma perlu bersabar dan berusaha.

ni lak kawan2 yang aku suka sangat coz diorang ni happening and  sayangkan kawan2.....tahanks coz terima aku sebagai kawan korang semua ya.....



kalau syuke LIKE ye..jangan lupa komen juga

No comments:

Post a Comment