Tuesday, January 10, 2012

think's before talk's

kita sedar or tak yang kita ni tak sedar pun apa yang kita cakap setiap hari dan tak 100% pun kita akan ingat apa yang kita cakap sebelum ni kan. 
bila kita marah
lagilah kita tak ingat apa yang kita cakap kat orang yang kita marah tu melainkan kalau kita RAKAM
kenapa kita perlu berfikir sebelum kita bercakap???
ingat x orang dulu2 pernah nasihat kan kat anak2
''kalau kita bercakap tentang keburukan orang lain, nanti orang kita akan terkena semula"
pernah korang semua alaminya???
moral kat sini 
kita kalau nak bercakap cubalah berfikir dahulu...jangan nak ikut suka hati je nak cakap
pastu bila ada orang mengata koang balik mula lah korang nak melenting tak tentu pasal
mula lah nak back-up diri yang diri 2 tak bersalah lah, diri 2 tak pernah mengutuk lah
mang betul yang koang xngutuk si A, tapi pernah x koang terPK 
yang koang pernah mengutuk orang disekeliling korang???
  so..
pasni sama2 lah kita menilai diri kita sedalam2nya.
jangalah kita cepat melatah bila sesuatu terkena pada diri kita
PK semula apa yang telah kita lakukan sebelum kita menunding jari kat orang lain k
carilah kelemahan diri kita dahulu
thinks before talk
its can be our life is perfect 

smile from me : put3Alvin 


kalau syuke LIKE ye..jangan lupa komen juga

No comments:

Post a Comment